CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

28 April, 2008

تاج تاني من رحيل



كل ما يعدي على رحيل تاج صعب تلاقوها مررته لاصحابها وقرايبها اللي انا واحده منهم
مش فاهمه ليه الظاهر بتخاف لتضرب لو مررته لحد تاني مااااااااشي يارحيل مردودالك

التاج سؤال واحد بس عجيب اوي
اذكر عشر حاجات عن نفسك

اووووووووووووووك

اولا:انا انسانه عاديه اوي بسيطه اوي وبحب البساطه في كل حاجه .موديه جدا-لا دي مش مؤنث مودي-اقصد يعني
ان مزاجي حاد ومتقلب مع انه مبيتغيرش بسهوله.حالتي النفسيه بتأثر عليا تأثير كلي وجزئي
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
ثانيا:بحب الاطفال اوي وب
حب اتعامل معاهم ومع ذلك مش متخيله اني ممكن اكون ام في يوم الايام معرفش ليه
بحب كمان القطط والعصافير والنمل أيووووووه النمل بجد بحبه اوي ومبحبش اموته او حد يموته ادامي
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
ثالثا:بكره النفاق اوي وبكره اللي يكدب عليا خصوصا لو مكنش في سبب للكدب ده غير الهروب
بحترم الانسان اللي صادق مع نفسه ومع اللي حواليه وبحترم اوي اوي الشخص المتواضع
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ــ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
رابعا:لما اقول لحد اني سامحته بكون سامحته بجد بس لو كرر غلطه في حقي بلتمس لنفسي العذر في اي تصرف معاه
عشان كده ساعات بحس اني شريره اوي:)
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
خامسا:لما بحب حاجه بخلصلها اوي لما اصاحب بصاحب بجد جداولما اشتغل باشتغل بجد جدا ولما احب بحب بجد جدا جدا
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
سادسا:بعشق التأمل والقعده مع نفسي وبحب اعيد حساباتي من وقت للتاني مع اني عادة مبوصلش لحاجه:)ولما اخد قرار
مبعرفش انفذه بسهوله
ـ ـ ـ ـ ــ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
سابعا: حب الناس ليا شيء يهمني اوي مع اني كتير اوي بفضل البعد عنهم بس يهمني اوي اني مبآش مكروهه او دمي تقيل
على اللي حواليا
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
ثامنا: عنيده وساعات كتير اوي بعند مع نفسي يمكن لاني مبحبش حد يجبرني على حاجه انا مش عايزاها. احب لغة العقل
والاقناع بطريقه هاديه وبسيطه وبحب المناقشات المثمره وبحب اللي يعرف يطلع اللي جوايا لاني كتير مبعرفش اطلعه
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
تاسعا:ساعات بحس ان انا متناقضه شويه بس مبزعلش اصلي شايفه كل الناس كده وانا مبحبش اضحك على نفسي
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
عاشرا:بحب التجديد بس لما يجي في وقته ومن غير ترتيبات مسبقه ليه .لكن غير كده بحب الحياه الهاديه المنظمه اللي ليها هدف
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
تم بحمد الله

وبمرر التاج لكل فرد يدخل وبيعتبر نفسه صديق للمدونه
يعني اللي هلاقي منه تعليق لازم الاقيه مجاوب التاج ده عنده واضح
---------------------
تحديث
شكرا لنور على تمرير نفس التاج اديني جاوبته مقدما
:)

20 comments:

wanna b a physician said...

موضوع النمل ده اعرف حد صاحبى بيعمل كدا برضوة
بشر عجيبة نعملكم اية طيب
وموضوع الاجابة عالتاج سينفذ لان الدكتورة سنووايت سبقت وبعتتلى ربنا يخليها للطب
تحياتى

DayDreaming said...

wanna b a phyysician
ماله النمل بس ده حتى وديع وفي حاله
مستنيين اجابتك ع التاج

رحــــيـل said...

نمل ياميره
نمل
مش كفايه القطط المقرفه اللى بتحبيها
ده الحمد لله ان لاقطه بتاعتكم راحت
وارتحت منها

قال نما قال

وبعدين اانا ابعتلك التاج تاخديه وانتى ساكته بلاش فضايح هنا نبقى نتخانق بره
علىف كره ده بيكون اجبارى ليكى تعرفر كده دايما

طبعا انا اكتر واحده عارفه انك دمااااغ وبتكبرى للبشريه وعايشه بدماغك

ههههه جدعه والله يابنتى

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا said...

انتي كدة في التمام بقيتي كتاب مفتوح يابخت أصحابك بيكي وبصراحتك

DayDreaming said...

رحيل

منا خدت التاج وجاوبته في هدوء اهو هو انا قولت حاجه:)اما بالنسبه لتكبير الدماغ
فمن بعض ما عندكم

DayDreaming said...

مفقوعه مرارتها من حماتها

هما فين بس الصحاب دول ماهم طفشوا باين من الصراحه دي:)

عـــفـــراء said...

اية العسل دة بس ماكنش ليها لزمة حكاية النمل دى ال وديع ال هههههه
بس دة مافرقش كتير عن الى نعرفة عنك
عجبتنى اوى حكاية التجديد دى بس
بالله عليك هوة فين الجديد دة
انا بقى حياتى كلها جديد تحبى ابعتلك

خالص تمنياتى يااحلى ميرو

DayDreaming said...

عفراء
لااااا شكرا كفايه اللي عندي
انا اقصد تجديد من النوع التاني اللي هو مبيجيش الا كل عشر سنين مره ده هههههههههههه

la3lahakhier said...

انا جبيت اسلم بس
شخصيتك جميلة وتشبيهنى فى حاجات كتير الا النمل هههههههه
انا ياختى لى فى الحصنة اكتر والسمك
ههه
بجد بجد تحياتى لك
سامحينى فى عدم الاجابة
تيحياتى يا جميل

إنسان || Human said...

غريب موضوع النمل ده...فعلا التناقض ده اساسي عند البني آدم ...أجتزت التاج بنجاح آلف مبروك

emad.algendy said...

daydreaming
سعيد بصراحتك
اعتذر ان لم اعلمك بشان التاج
لكن احرجني ذوقك
مشغول بعض الشيء
احرجني ذوقك
تحياتي

DayDreaming said...

la3lahkhier

شكرا جدا لزيارتك انتي الاجمل
بس بذمتك النمله احسن ولا الحصان:)على فكره انا كمان بحب سمك الزينه جدا
بس ليه مش عايزه تجاوبي التاج
:(فكري يمكن تغيري رأيك

DayDreaming said...

human
مش عارفه الناس كلها مستغربه موضوع النمل ده ليه

مكنتش اعرف ان التاج ده نجاح وسقوط
تفتكر كده أبأه عديت:) شكرا لزيارتك

DayDreaming said...

nooor
مفيش داعي للاحراج
شكرا لتمرير التاج معلش بأه رحيل سبقتك

Unknown said...

أميره
هوه ينفع اخد اجاباتك واحطها عندي كاني انا اللي جاوبتها
انت عارف ساره مفتريه ممكن تاكلني لو مجاوبتش
وهيه طبعا مش هاتعرف اني عملت كده عشان انت طيبه ومش هاتقولي ليها
صح
وخصوصا ان اجاباتك متفرقش كتير عن اجاباتي اللهم الا تاء التانيث
:)

DayDreaming said...

دمعاتي

لا طبعا مش صح هو انا اذاكر واتعب نفسي طول السنه وانت تيجي تنقل ع الجاهز عايز تغش غش بس يا تاخده بتاء التأنيث يا تسيبه اه احنا معندناش خيار وفقوس

وبعدين بتقول على رحيل مفتريه لالا ملكش حق .دي طيبه خالص ووديعه:)
ثانيه واحده اروح اهدي النفوس عندها وارجع على طول

Wish I were a Butterfly ... said...

معاكي في النقطة التانية بشكل مش تتخيليه :) و الخامسة و السادسة، و في حاجات كتير بصراحة بس دول أكترهم
بس يمكن أ،ا شريرة أكتر منك شوية
:)
تاج لذيذ أوي.. بشوفه كتير اليومين دول في البلوجز بس حبيت إجاباتك البسيطة :). اتشرفت بمعرفتك يا جميلة

تحياتي كتير

ولد مصري said...

الحمد لله إن الموضوع وقف لحد النمل يا عالم لو كنتي كملتي كنا هنوصل لحد فين ربنا ستر


معلشي سمحيني على موضوع التاج ده مش هقدر أخده لأنه عاوز قلب جامد وأنا بصراحه قلبي تجميع صيني يعني مايستحملش

بس كان لازم أسيب كومنت لأنك بقالك فترة كده كسلانة حبتين فيا ريت ماتتأخريش علينا

DayDreaming said...

wish i were a butterfly

يعني انا مطلعتش شريره لوحدي :)طيب خير ده شيء مطمئن جدا
فعلا التاج منتشر جدا
يلا عايزين نشوف اجاباتك عليه

DayDreaming said...

walad_masry


جرب بس تجاوبه وهتلاقيه سهل خالص زي شكة الدبوس